Inbrott

 
Att folk inte kan hålla sina klåfingrar i styr.
Andras saker är bara andras saker!!

Grannens syster kommer och knackar på hos mig för att fråga om jag sett nåt konstigt....det va nån som hade slagit sönder rutan på ytterdörren hos min granne (hennes syster) och hon ville ha sällskap och kolla genom fönstren för att se om nåt va stulet.
Jag klädde på mig och gick ut...vi kollade och såg att både tv och stereo fanns kvar. Systern ringde polisen och jag kikade genom hålet i dörren, där inne i hallen ligger en hammare, den hammare som idioterna använt att slå sönder rutan med.
 
 
Och inte nog med det....dom hade staplat upp veden som låg uppepå en matta på bron och använde mattan för att dämpa ljudet vid fönsterkrashet....alltså....vem tar sig tid som tjuv att stapla veden???
 
Polisen kom och gick runt i huset och försökte få några fingeravtryck. Under tiden kom grannen hem från jobbet...hon fick gå in och kolla om hon såg nåt som va borta. Hon hittade ingenting som va stulet.

När poliserna va på väg att åka så ringer det en annan granne till systern och berättar att han sett nånting, så dom satte sig i bilen och åkte ner till honom för att få höra vad han sett. Jag hoppas dom får fast nötterna som gjorde det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mittlivmedsune.blogg.se

Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv med min American Paint som heter Superior Son of a Gun men som i vardagen kallas för Sune.

RSS 2.0