Frystorkad

Men alltså!!! Varför måste det tvunget vara så jäkla kallt!! Räcker det inte med -5??
Nä, tydligen inte. :)
 
Igår fick Sune gå 1h i skritten innan jag tog ner honom i paddocken för longering. Jag tog på honom pessoaselen för att låta honom arbeta rejält....men efter bara några varv så visade han att han inte alls behövde pessoaselens hjälp den här dagen för att jobba...så då fick han gå helt fri :)
Då det va -17 grader blev det ingen lång stund jag longerade då mina händer fullkomligen höll på att frysa sönder. Eller det kändes så iaf.
 
 
 
Dagens förmiddag hemma höll sig runt -16...så det fick bli korta lekpass med Ax. Han verkade helnöjd med det och passade på att hoppa och leka i snön
 
I stallet idag var det -21 grader :(
Sune fick hoppa över skrittmaskinen och gå direkt ut i paddocken för longering. Jag har en jäkla tur att han är så himla snäll att longera nu då jag vara är "enaxlad". Då kan jag ju motionera honom hjälpligt iaf.
Och även idag såg han fin ut, så idag fick han gå "fri" direkt.....och jag offrade mina fingrar några sekunder för att kunna föreviga dagens Sune :)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mittlivmedsune.blogg.se

Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv med min American Paint som heter Superior Son of a Gun men som i vardagen kallas för Sune.

RSS 2.0