Clinichelg

Allt började i fredags då jag va och hämtade hästbussen vi fått hyra för att kunna få  till logostiken med hästar och bilhämtning. När jag såg den på bild så tyckte jag den såg okej ut...annorlunda färg dock. (grön och grön).
Hade turen att få skjuts av Git till där bussen stog. (Matfors- Näset)
När jag sen såg den live blev jag tveksam....den såg "skabbigare" ut. Men det va bara att hoppa in och börja resan till stallet...den gick högst 80km/h och kändes gammal.
 
Varje gång jag bromsade för stopp i korsning eller rondell lyste oljelampan...men bara då. Jag stannade dock och köpte med 1L olja utifall att den skulle behövas.
När jag kom till stallet packade jag in alla mina saker och fixade inne i skåpet....mellanväggen va tvungen att flyttas då den hade blivit flyttad längst in.
Allt va klart inför resan på lördag morron.
 
Jag åkte till stallet tidigt, jag va där kl 6,30 för att känna att jag skulle hinna packa hö och fylla vatten i hagen samt mocka, skönare att allt sånt skulle vara klart till vi kom hem.
Maria kom vid 7 tiden och då lastade vi in hennes saker och Woody och sen drog vi söderut. Bussen gick bättre och bättre ju längre vi kom, den behövdes nog bara köras och rensa ur sina rör och slangar :)
Vi bestämde att vi åkte direkt och hämtade min bil...den va tvungen att hämtas innan 15,00...men dilemmat va att Maria skulle sitta till häst och uppvärmd till 14,00. När vi startade resan trodde vi att tiden inte skulle räcka...men då resan gick smärtfritt så va vi och hämtade min bil strax efter 12,00.
 
Det kändes skönt att få sätta sig i sin egna bil igen. Och resan till clinicplatsen njöt jag av...heeela vägen :)
 
Väl framme ( i god tid)stallade vi in hästarna och packade vi ur alla saker. Installerade oss i rummet vi skulle bo i och småprata med clinicarrangören.
 
Som vanligt så var den en väl arrangerad clinic, bra rum, trevligt sällskap, kanontränare och supergod mat. Ni är bäst på sandbywestern att anordna clinicar!!
 
Jag kan meddela att mina sittben kändes som om dom va på väg ut genom skinkorna redan efter andra passet. Men ack den som ger sig...påét igen bara. :)
Och vi ska inte prata om stackars Sune´s rumpa....oj va han va trött i sin lilla rumpa. Men han fick jobba hårt med den också.
Sara Simons som vi tränade för gav mig många fina och framförallt bra övningar som funkar!
Sune visade lite av sitt register när det kommer till saker han tycker är jobbigt eller tråkigt...eller som han helt enkelt inte har lust med. Och Sara frågade om han brukade göra så...och när jag svarade att han alltid hållit på så när det inte passar. Han har dock blivit mycke bättre med åren att behärska sina känslor. Hon va så rolig när hon sa: He´s a jerk! men med ett leende. Det blev en otrolig skillnad på Sune´s gångarter av övningarna.
 
Jag är supernöjd med hela clinicen och med min och Sune´s insats.
Att jag sen fick tillbringa helgen med Maria gjorde saken bara bättre....vi träffas inte så ofta nu för tiden eftersom hon flyttat...så det är extra kul att få tillbringa tid tillsammans.
 
Jag är glad åt alla mina underbara vänner. Jag älskar er!!!
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mittlivmedsune.blogg.se

Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv med min American Paint som heter Superior Son of a Gun men som i vardagen kallas för Sune.

RSS 2.0